CYFROWA GMINA
[0]
Gmina Kruszwica otrzymała środki na realizację Grantu w projekcie „Cyfrowa gmina” w wysokości 570.360,00zł w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia dotycząca realizacji projektu grantowego „Cyfrowa Gmina” o numerze POPC.05.01.00-00-0001/21-00.
W ramach projektu zaplanowano realizację następujących działań:
MODUŁ 1: Cyfryzacja: biur, jednostek publicznych, jednostek, podległych i nadzorowanych, Chmura obliczeniowa dla JST:
- Zakup komputerów PC (stacji roboczych) w celu wymiana najstarszych komputerów z systemem Windows 7 na nowe (11 szt.);
- Zakup komputerów PC (stacji roboczych) na potrzeby obsługi rejestrów państwowych ŻRÓDŁO (BUSC, Rejestr Dowodów Osobistych, PESEL) w celu wymiana komputerów z systemem Windows 7 na nowe (3 szt.);
- Zakup komputerów przenośnych (laptopy) w celu umożliwienia pracy zdalnej pracowników w sieci VPN oraz wymiany komputerów z systemem Windows 7 na nowe (4 szt.);
- Zakup oprogramowania biurowego do zakupionych stacji roboczych oraz komputerów przenośnych (18 szt.);
- Rozbudowa Data Center o centralny obiektowy magazyn danych w celu zwiększenia ochrony przetwarzanych danych (praca na wspólnych zasobach) oraz ich przechowywania (archiwizacji);
- Rozbudowa systemu zdalnego dostępu oraz pracy zdalnej BEYOND PRA – zwiększenie ilości licencji dostępowych do pracy zdalnej.
MODUŁ 3:
- Szkolenia dla kadry IT w zakresie obsługi nabytego sprzętu, oprogramowania oraz w zakresie cyberbezpieczeństwa posiadanej infrastruktury.
MODUŁ 4:
- Zakup specjalistycznego oprogramowania:
a) zakup systemu do ochrony stacji roboczych klasy EDR (Endpoint Detection and Response) który odpowiada na współczesne zagrożenia urządzeń końcowych, w tym ransomware i ataki 0-day.
b) zakup systemu klasy NAC (Network Access Control) zapewniającego kontrolę dostępu do sieci.
- Diagnoza cyberbezpieczeństwa – audyt.