Budowa mostu nad rzeką Noteć wraz z przebudową drogi gminnej nr 150833C w miejscowości Kobylniki
W latach 2018-2019 opracowywana była dokumentacja projektowa oraz uzyskiwano wszelkie dokumenty formalno - prawne niezbędne do realizacji w/w inwestycji.
Etap 1 . Opracowanie dokumentacji
Gmina Kruszwica otrzymała dofinansowanie z Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej niezbędnej do uzyskania decyzji pozwalających na budowę przeprawy mostowej wraz z niezbędnymi drogami dojazdowymi do najbliższej drogi publicznej. Zakontraktowana wartość dofinansowania: 104.992,00 zł. Udział w konkursie na dokumentację był warunkiem wnioskowania o środki na realizacje rzeczową zadania.
Dokumentacja projektowa obejmuje budowę mostu przekraczającego rzekę Noteć bez podpór pośrednich, zachowując skrajnię określoną względem wysokiej wody żeglownej. Planowany obiekt będzie spełniał wymagania techniczno - budowlane w zakresie obciążenia pojazdami specjalnymi, zgodnie z umową standaryzacyjną NATO-STANAG 2021, tj. wyznaczono klasę obciążenia MLC 150 dla ruchu jednokierunkowego oraz MLC 100 dla ruchu dwukierunkowego.
Etap 2. Roboty budowlane
Gmina Kruszwica jako jedyna w województwie kujawsko-pomorskim otrzymała dofinansowanie na budowę mostu w Kobylnikach w ramach programu „Mosty dla regionów”. Szczególne podziękowania należą się Ministrowi Łukaszowi Schreiberowi i Wojewodzie Mikołajowi Bogdanowiczowi za pomoc w staraniach o dofinansowanie tego zadania z programu „Mosty dla regionów”.
Całkowity koszt zadania wynosi 10.444.497,77 zł.
Wartość dofinansowania: 80% wartości projektu, tj. 8.355.598,00 zł.
Wykonawca prac budowlanych: firma WANT Sp. z o.o. z Tczewa.
Zakres zadania obejmował budowę mostu przekraczającego rzekę Noteć bez podpór pośrednich, zachowując skrajnię określoną względem wysokiej wody żeglownej. Obiekt spełnia wymagania techniczno - budowlane w zakresie obciążenia pojazdami specjalnymi, zgodnie z umową standaryzacyjną NATO-STANAG 2021, tj. wyznaczono klasę obciążenia MLC 150 dla ruchu jednokierunkowego oraz MLC 100 dla ruchu dwukierunkowego.
Nośność obiektu dostosowano do obciążeń ruchem samochodowym wg PN-85/S-10030
-klasa mostu „A" (najwyższa klasa obciążeniowa).
-klasa drogi - G.
Podstawowe parametry użytkowe:
- jezdnia o szerokości 8,0m,
- chodnik o szerokości 4,55m (szerokość użyteczna 3,5m),
- opaski jezdni 1,1m,
- barieroporęcze mostowe, stalowe, wysokości 1,2m,
- szerokość całkowita obiektu 13,65m,
- rozpiętość osiowa przęsła 43,00m,
- rozpiętość w świetle przyczółków 42,00m,
- płyty przejściowe długości 5,0 m.
Most uwzględnia skrajnię żeglowną dla drogi wodnej kategorii Ib.
Szerokość drogi na dojazdach - 7,0 m.
Most zalicza się do drugiej kategorii geotechnicznej w złożonych warunkach gruntowo-wodnych.
Zdjęcia po realizacji
Przekazanie placu budowy wykonawcy
Umowa z wykonawcą
Zdjęcia z podpisania umowy o dofinansowanie - dokumentacja